Почему св.Николай Второй не уехал из потерянной России.
"Сия же (неминуемую гибель Царьграда) увѣдав велможи и Зустунѣя, собрався вкупѣ с патриархом,
Очевидно, что подвиг св.Николая Второго был совершенно такой же.
В падении Византии и падении Императорской России есть много общего.
Например в этом:
"И ту срете его некый сербин, принесе ему цесареву главу. Онъ же
возрадовался зѣло и вскоре позва боляр и стратиг и спроси их, да рекут ему
истинну, аще то есть глава цесарева. Они же, страхом одержими, рекоша ему:
«То есть сущаа глава цесарева». Он же облобыза ю и рече: «Явна тя Богъ миру
уроди, паче же и цесаря, почто тако всуе погибѣ!» И посла ей къ патриарху,
да обложат ю златом и сребром, и сохранит ю, якоже сам вѣсть. Патриархъ
же, взем, положи ю в ковчезецъ сребрян и позлащен и... скры ю в Великой
церкви под престолом. От иных же паки слышахом, яко оставшеи от сущиих
съ цесаремъ у Златых врат, украдоша его тоа нощи, и отнесоша его в Галату,
и сохраниша его."
Я сразу вспомнил историю, что после убийства св. царственных мучеников видели их головы привезенные Троцкому и КО.
начаша увѣщавати цесаря, глаголюще: «Видим, цесарю, яко сей бѣзвѣрный не ослабеет дѣлом, но паче готовиться на болшее дѣло.
И что сотворим, помощи ниоткуду чающе?
Но подобает тобѣ, цесарю, изыти из града на подобное мѣсто, и услышавше, людие твои и братия твоа к тебѣ приидутъ на помочь, но и арбанаѵиа, убоявся, приидут к сим же, еда како и он, безбожный, устрашився, отступить от града?»
Сия и ина многая изрѣкше цесарю и кърабли и катаргы даяху ему Зустунѣевы.
Цесарь же на долгь час умльча, испу-щая слезы, и тако рече им:
«Хвалю и благодарю съвѣт ваш и вѣм, яко на ползу ми есть сия вся, понеже могут сия тако быти.
Но како аз се сътворю и оставлю священъство, церкви Божия и цесарство и всих людей?
И что ми сърчеть вселѣнная, молю вы, рцетѣ ми. Ни, господини мои, ни, но да умру здѣ с вами».
И, падъ, поклонися им, плачуще горко."
Судьба последнего византийского императора (прославленного церковью как мученика) была выбрана им самим.
Его не убили против его воли - он добровольно сделал выбор - умереть вместе с Византией.
И что сотворим, помощи ниоткуду чающе?
Но подобает тобѣ, цесарю, изыти из града на подобное мѣсто, и услышавше, людие твои и братия твоа к тебѣ приидутъ на помочь, но и арбанаѵиа, убоявся, приидут к сим же, еда како и он, безбожный, устрашився, отступить от града?»
Сия и ина многая изрѣкше цесарю и кърабли и катаргы даяху ему Зустунѣевы.
Цесарь же на долгь час умльча, испу-щая слезы, и тако рече им:
«Хвалю и благодарю съвѣт ваш и вѣм, яко на ползу ми есть сия вся, понеже могут сия тако быти.
Но како аз се сътворю и оставлю священъство, церкви Божия и цесарство и всих людей?
И что ми сърчеть вселѣнная, молю вы, рцетѣ ми. Ни, господини мои, ни, но да умру здѣ с вами».
И, падъ, поклонися им, плачуще горко."
Судьба последнего византийского императора (прославленного церковью как мученика) была выбрана им самим.
Его не убили против его воли - он добровольно сделал выбор - умереть вместе с Византией.
Очевидно, что подвиг св.Николая Второго был совершенно такой же.
В падении Византии и падении Императорской России есть много общего.
Например в этом:
"И ту срете его некый сербин, принесе ему цесареву главу. Онъ же
возрадовался зѣло и вскоре позва боляр и стратиг и спроси их, да рекут ему
истинну, аще то есть глава цесарева. Они же, страхом одержими, рекоша ему:
«То есть сущаа глава цесарева». Он же облобыза ю и рече: «Явна тя Богъ миру
уроди, паче же и цесаря, почто тако всуе погибѣ!» И посла ей къ патриарху,
да обложат ю златом и сребром, и сохранит ю, якоже сам вѣсть. Патриархъ
же, взем, положи ю в ковчезецъ сребрян и позлащен и... скры ю в Великой
церкви под престолом. От иных же паки слышахом, яко оставшеи от сущиих
съ цесаремъ у Златых врат, украдоша его тоа нощи, и отнесоша его в Галату,
и сохраниша его."
Я сразу вспомнил историю, что после убийства св. царственных мучеников видели их головы привезенные Троцкому и КО.